måndag 22 november 2010

RIP hemmafrun?

Två månader stod jag ut med att vara hemmafru... De två senaste veckorna har jag börjat klättra på väggarna i lägenheten. Det beror inte enbart på att jag syr nya gardiner... Framför allt beror det på att jag börjar bli otroligt rastlös. Ni som känner mig väl blir väl inte ett dugg förvånade över att läsa detta. Nu ska jag leta fram mitt examensbevis, översätta CV:n till engelska och skicka det till Europaskolan... Därefter får jag se om de accepterar mig som vikarie. Här måste man ha lärarexamen för att få vara vikarie. Annorlunda mot Sverige där man i princip kan ta studenten och sedan börja vikariera i skolan.

Två månader... Starkt jobbat, eller?

3 kommentarer:

  1. Faktiskt lite längre än vad jag hade gissat på ;) Men du har ju iallafall pluggat franska! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju det att jag har pluggat franska... Frågan är hur länge jag skulle ha stått ut om jag inte hade gjort det... Jag fortsätter med franskan ett tag till, det tar nämligen tid att bli godkänd. Först ska jag godkännas av skolan och därefter av den svenske inspektören på Skolverket. Blir jag godkänd blir det något nytt. Jag kommer mest att få arbeta på primärsektionen, sekundär och gymnasium tar sällan in vikarier.

    SvaraRadera