torsdag 23 september 2010

Teknikfrustrerad

Idag skulle det vara den stora dagen. Dagen då vi skulle få telefon, bredband och TV inkopplat.

Det började bra, teknikern dök upp på utsatt tid och kunde dessutom lite engelska. TV kopplades in, telefonen fungerade och bredbandet skickade fina signaler - i tre minuter. Sedan lade bredbandet av. Tre modem/routrar senare fungerade det fortfarande inte. Den stackars teknikern sprang upp och ner i trappan till sin bil, åkte iväg och kom tillbaka. Han hade ett nytt modem med sig och kopplade in det på nytt ställe i lägenheten. Det fungerade inte. Han åkte iväg och har fortfarande inte kommit tillbaka. Så här sitter man med ett kasst mobilt modem och vet inte när teknikern behagar att dyka upp igen. Kundtjänst lovade att ringa tillbaka, men det gjorde de inte... Frustrationen är total.  Jag hade planerat att lägga upp bilder idag, men tji fick jag.

Jag har haft barnen hemma i tre dagar. Johan har haft feber och Pontus åker inte med skolbussen utan Johan. Idag har vi varit inne hela dagen, för att kunna bistå teknikern. Det har gjort att barnen varit något frustrerade och jag också. Precis som hundar behöver de och jag rastas några gånger om dagen... Imorgon ska de till skolan och det blir nog bra för oss alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar