onsdag 11 maj 2011

Bloggtorka

Jag har drabbats av bloggtorka...

Detta hänger antagligen ihop med att jag varit lite deppig den senaste veckan. Jag hade sökt ett jobb, som jag tyckte att jag hade goda chanser att få. Efter att ha talat med de som var ansvariga för tjänsten tyckte jag att det kändes som att jag åtminstone borde ha goda chanser att få komma på intervju. Sista ansökningsdagen var 31 mars och nu tyckte jag att det började bli hög tid för dem att höra av sig. Men inte ett ord varken via mail eller telefon. I måndags stod inte Pär ut längre utan tvingade mig att ringa och fråga. Svaret var att de hade delvis löst den utannonserade tjänsten och nu sökte de en person med en profil som gjorde att jag inte längre kunde anses vara aktuell. Det höll jag med om. Jag kan ändå tycka att det kunde ha kommunicerats till oss som sökt den från början utannonserade tjänsten. Jag var nämligen inte ensam om att ha sökt den. Det skulle dessutom ha besparat dem tid att slippa svara på alla som ringer och frågar om hur det går. Jag är faktiskt inte bitter, det är sant. Det var skönt att äntligen kunna lägga den senaste tidens grubbel bakom sig. Nu är det bara att fortsätta söka jobb.

Den senaste veckan har jag varit ganska aktiv. Det började med utställningen om Tuthankamon och hans grav förra tisdagen. Jag fick lära mig mycket nytt om denne farao och de skatter som hittades i hans grav. Jag blir oerhört imponerad av att se hur otroligt duktiga de var på hantverk på den tiden och fascineras över vilka otroliga rikedomar som man begravde med denne unge farao. Han var 18 år när han dog och han blev den siste i sin släkt. I hans grav fanns två foster begravda som antagligen var hans barn. Kommer ni till Bryssel före november och är det minsta intresserade av det forna Egypten så är utställningen väl värd ett besök.

Jag jobbade torsdag och fredag. Det var välbehövligt. Jag kan än en gång konstatera att jag behöver ett socialt sammanhang. Fredag kväll hade vi gäster. Vi gick först till marknaden och grillade sedan i trädgården. Efter det provsatt vi de nya stolarna i matsalen och pratade långt in på småtimmarna. Härligt! Lördagen blev en lugn dag och det största som hände var att en ny TV inköptes. Den andra slutade att fungera före påsklovet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar