söndag 6 maj 2012

Utmanad

Jag fick en utmaning av Brysselkakan och ska försöka att svara så ärligt som möjligt på frågorna.


1. Är du nöjd med din vikt?
Jag tror det. Faktum är att jag inte är säker på vad jag väger. Jag väger mig inte så ofta, men ibland känner jag i kroppen att jag borde leva lite sundare och då försöker jag att göra det. 

2. Vilket rum i ditt hem gillar du bäst?
Jag gillar vår matsal. Det låter kanske stelt och tråkigt, men jag tycker att vi har lyckats få till en bra harmoni i det rummet och det lämpar sig bra för långa måltider med intressanta samtal omkring det långa bordet. 

3. Och vilket gillar du sämst?
Jag tycker sämst om vårt bibliotek. Mattan och soffan passar inte ihop och jag ska försöka få tag på en ny matta. Jag måste bara övertyga mannen jag är gift med att det behövs. Han har en speciell anknytning till mattan.
 4. Jobbar du med det du vill?
Både ja och nej. Jag har gått en lång utbildning för att kunna jobba som behörig gymnasielärare. Jag har haft turen att få jobba med bra elever och duktiga, inspirerande kollegor. När vi flyttade hit tänkte jag att jag skulle byta yrke, men kunde inte komma på vad jag ville bli, nu när jag faktiskt måste vara stor på riktigt. Av de jobb jag har provat på i mitt liv är mitt nuvarande yrke det som jag känner är mest givande. Jag har dock inte släppt tanken på att göra något annat. Jag har lite funderingar, men jag tänker inte avslöja dem i detta forum. 

5. Absoluta favoriten när det gäller skräpmat?
Kebabrulle UTAN pommes frites i. 

6. Lånar du ut din bil om en vän behöver låna den?
Ja, men jag är alltid lite orolig att något ska hända...

7. Har du någon ovana du håller på med när du kör bil?
Nej. 

8. Ljuger du för din partner om pris på saker du köpt?
Nej, han bryr sig inte, så länge det finns pengar kvar på kontot. 

9. Om du får en present du inte gillar, säger du då det eller tackar du snällt för den ”fina” presenten?
För det mesta blir jag glad över det jag får. Skulle det vara något jag inte gillar så beter jag mig lite på olika sätt beroende på vem som har gett mig presenten. För det mesta tackar jag snällt, men kommer den från mannen i mitt liv så talar jag om det. 

10. Vågar du fisa så din älskling hör det?
Ja.
 11. Kan du fickparkera utan att svettas floder?
Jag fickparkerar mycket sällan... Jag går hellre en kilometer från en lätt parkering och svettas på grund av promenaden. 


Egentligen ska man skicka utmaningen vidare. Det verkar som att de bloggar jag brukar läsa nyss har deltagit i denna utmaning. Jag har därför ingen att skicka den vidare till. Om någon känner sig förbisedd så får ni gärna höra av er så ska jag ge er 11 frågor att svara på. 

3 kommentarer:

  1. Tänk att jag redan misstänkte svaret på fråga 11!!! Tack, nu vet jag, och andra som läser här, lite mer om dig!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det kändes nästan som att fråga 11 skrivits för att du skulle få en bekräftelse på hur feg jag är när det gäller fickparkering. Numera kör jag bil ganska ofta och börjar tycka att det är ok, så länge jag slipper fickparkera... Jag får väl ta en kurs någon dag, men med tanke på att jag numera klarar att backa in bilen på vår parkering på första försöket så borde fickparkering vara ganska enkelt;) Övning ger ju som bekant färdighet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch! Du fixar säkert fickparkeringen också! Och frågan var inte skriven till dig men den passade ju bra ;-)
      Jag har också blivit enormt bra på att backa in bilen, vårt p-garage är inte stort direkt. Just nu är utmaningen att få in bilen utan att backvarnaren ska pipa! Det går!!!

      Radera