torsdag 7 februari 2013

Kan någon förklara för mig...

Kan någon förklara för mig hur man lyckas att måla så här utan att polisen, eller någon annan märker det? Är det tillåtet i Belgien att måla på gavlarna? Jag bara undrar och vill så gärna veta.


New mural of male holding sex in Brussels

Instagram - Jihes
Wed 06/02/2013 - 11:25After a street mural of a masturbating woman surprised pedestrians in the upmarket Louisalaan district of Brussels a while back, a striking new mural has now appeared a little further along on the Hallepoortlaan.
The large mural depicting a gaunt male nude appeared out of the blue a couple of days ago. The style and the subject clearly show that the same street artist has been at work here too.
The identity of the artist remains a mystery, but the murals do seem to brighten up the area, though not everybody is partial to this kind of thing.
Källa:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws.english/news/130206_street_art

2 kommentarer:

  1. Läste också om det och tänkte samma sak... Hur bär de sig åt? Och hur gör de för att inte åka dit? För lagligt är det inte.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag fattar inte hur de gör för att inte åka dit. De måste ju ha en byggnadsställning eller lift för att klara av att måla något så högt upp. Mutar de polisen? Vad säger fastighetsägaren? Som sagt var jag förstår inte.

    SvaraRadera